- bad luck

Gårdagen hade som sagt sina negativa och positiva saker, men det kändes som att det mesta gick emot oss. Vi vaknade kring tio och då gick vi upp och gjorde oss klara vid halv tolv skulle vi cykla in till stan och efter att vi letat fram två lås och nycklar till låsen och skulle cykla iväg så vad det inge luft i däcken. Då var det bara att använda sina ben och gå in till stan. När vi kom in till stan hann vi gå på 3 affärer sen ringde pappa och sa att vi skulle gå till willys (vilket var riktigt långt..) Jag blev jätte sur för att jag tyckte att det vara alldeles för långt men pappa tycke inte det så det vara bara börja gå. När vi hade gått halv vägs så ringde pappa och då kom vi fram till att han hada sagt fel så han kom och hämtade upp oss. Vi åka iväg och köpte en moppe hjälm och sen åkte vi hem. Direkt då vi kom hem så tog vi moppen på en gång och åkte till stan. Stanturen gick bra, så då mötte vi inte på några motgångar. När vi kom hem så skulle vi göra pizza och jag var riktigt sugen på det. Vi slängde in dom i ugnen och när vi sen tog ut dom var dom hårda som stenar. Den middagen fick vi iallafall ett gott skratt åt våra skämt om pizza. Dom skämten tar jag inte upp här för det är våran humor.

Efter middagen åkte vi iväg för att vi skulle bada. När vi hade lyckats leta fram något madde kunde bada i så kunde jag inte bada längre.. Då åkte vi istället iväg och köpte jordgubbar och choklad, sen åkte vi iväg till några klippor och låg och pratade.

När vi kom hem slog vi på en film, never back down. Filmen slutade kring halv 1, då gick vi ut till stugan. Dock insåg vi att det var minst 15 spindlar utanför stugan som satt i taket och allt möjligt. Efter typ 30 minuter lyckades jag övertala madde att låsa upp så vi tog oss in. Väl inne i stugan så stod dörren öppen men ingen av oss vågade stänga den. Tillslut så tog jag mig mod att göra det. När vi lyckats säga godnatt så efter typ två minuter så hoppas madde upp ut sägen och tänder lampan och säger "det var en spindel på min kudde!!!". Hon visar mig den och sen tog vi beslutet att gå in och lägga sig.

Så imorse när dom hittade oss låg vi i varsin sida av soffan inte mysigt alls. Fick tyvärr inte mycket sömn för iv somnade kring två och vaknade typ halv sju, jippiE!

Idag har jag tagit det lugnt. Madde åkte vid halv tio och då hoppade jag inte i duschen och freschade upp mig lite. Sen gick vi ut på en prommenad men det var nästan för varmt för att vara ute och gå. När vi kom hem åkte vi iväg och handlade. När vi kom hem gick jag ut på altanen men det var för varmt för att sola också, så det var inte mycket man kunde göra i värmen som var idag.

Resten av kvällen har jag spenderat framför tv. Har kollat på edge of darkness. Faktiskt en rätt bra film, kanske värd att tipsa?

nu kommer iallfall vad jag shoppar och dagens outfit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0