- Kreta

Nu hade jag tänkt att skriva om min vecka i kreta, dvs kreta i ord. Det lär inte bli det lättaste eftersom jag inte kommer ihåg dag för dag men jag får kolla på bilder och dra slutsatser efter det ;) (kommer inte berätta så mycket om varje dag.)

Dag 1
Vi åkte hemifrån klockan tre och planet lyfte sju. Med flyresa och busstur så var vi på hotellet klockan fyra. Vi checkade in och sen gick vi till hotellrumet och bytte om. Badade fram till sex tiden då vi gick till hotell rummet och gjorde oss klara. Hotellet serverade inte mat på torsdagen så vi gick på en resturang där jag bestälde sovilaki (stavning) som är typsidkt för grekland tydligen? det var jätte myskig och varmt! innan vi skulle gå serverade dom shots "on the house" och jag fick även en och pappa trodde det var något skät fram tills han fick smaka på den och då blev han lite sur så vi åt inte där något mer.




säg inget om hur pigg jag ser ut.... klockan var 7


våran utsik, dock inge bra väder..


första dagens outfit:
kjol - made by elin ;)
linne - ginatricot
skor - dinsko





Dag 2
Dag två låg vi vid poolen hela dagen. Vi hann även med en sväng ner på stranden och kolla läget, blev ett dopp men stannade inte kvar där. Blev lunch och middag på hotellet och maten var fantastik fast det var den varje dag. Sen var det show på kvällen.







Dag 3
Det var ganska mulet så vi lämnade barnen på lollo och barnie klubben och sen gick på promenad runt hela ön. Blev lite bad på stranden men inge presse direkt, vindarna var ganska kalla.. åkte på nån jäkla halsinfektion så kunde knappt svälja.






tredje dagens outfit: (hehe kortkort)
stor tshirt - h&m


barnens show



pool by night

Dag 4
stranden hela dagen. På kvällen gick vi längs stranden bort till en restaurang och åt mat. Ingen höjdare magnus fick typ magsjuka efter det och fick ligga hemma resten vad dagarna.. Jag hade för ont i halsen för att äta..





Dag 5
jätte fint väder så vi åkte in till Siita för att vi skulle shoppa men det fanns inget alls så vi åkte tillbaka. Var jätte sur hela dagen av någon anledning. Kvällen spenderades vid showen sen blev det hem och spela spel.








han i blått vad snygg (a) kanske inte på bilden men liiive..

Dag 6
var inne hela dagen för jag hade bränt mig så jag låg inne och kollade på tv och sov. Sen gick jag och linus och spelade fotboll och köpte glass. kvällen var det show igen.


sjättedagens outfit:
Shorts - rut m. fl
Linne - nk designers



Dag 7
Dagen spenderades vid poolen. pressade nästan hela dagen och klockan sex gick bussen till flygplatsen. vi var framme vid nio tiden och planet gick elva så vi hann äta lite macka och sen var det bara att gå på planet. vi landade hemma i sverige klockan halv tre och då åkte vi hem och sov.


min bror skulle ta kort på mig men hade kameran åt fel håll och så här blev bilden iat ;)


bror som steker i mina glasögon (h)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0